dinsdag 29 november 2011

Een titelloos weekoverzichtje.


Lunes. El 21 de noviembre del año 2011.

Toen, die dag, stond ik om half 7 al aan de gym voor een uurtje aerobicos, want om 8u zouden de Dra., Glenn en ik naar Comayagua gaan om inkopen te doen voor de ene of andere gelegenheid waarvan het mij (toen) een raadsel gebleven is dewelke. [Thanksgiving bleek achteraf] En vooraleer ik kon bellen naar Cindy da ik nie naar Manua zou komen, belde Cindy mij al da er geen manualidades zouden zijn. Nou dat kwam effies goed uit zeg! :D Bijna thuis zei de Dra. da we ’s middags bij een vriendin van haar zouden gaan eten. Ma eerst de wachtzaal nog leegwerken. (Ondertussen heb ik mijn vorig weekoverzichtje geplaatst.) Eenmaal aan tafel was Glenn er ook weer. En misschien mag ik dan toch nog les gaan geven in een schooltje –int engels ja :p- en ze gaan ook kijken wanneer de groep “Green Adventure” nog iets gaan doen, waar Jesús de dokter van op het congres/feestje mij al over verteld had. (: In de namiddag heb ik 2u geslapen in de hangmat en ben ik wakker geworden omda ik kou had en vol muggensteken stond.. ;p Eens terug ‘klaarwakker’ (nog half aan het slapen dus) ben ik ff met Marilu (zo schrijft ge hare naam dus, en niet Marylou :p) mee naar die haar thuis geweest, waar ik met Heloisa (dochter van Marilu) en Emilio (het lief van Heloisa) wat gewiskund heb. En toen vroegen die of ik nie mee naar het park met hun ging. Hup naar huis, eten, omkleden, telefoon opnemen en zeggen da ik eraankom, schoenen aandoen, terug naar ginder. Daar –in het park dus- was de verkiezing van de ‘Reina’ van de ‘Feripaz 2011-2012’ Da was supersjiek gedaan! Eerst allemaal soldaatjes van de NaPo (Nationale Politie) in positie zetten die vervolgens met hun zwaardjes en benen allemaal bewegingkjes doen. Dan passeerde de oude en afgedankte (:p) koningin, de 1e prinses, de 2e prinses, 5 eredames en dan de nieuwe koningin. Die 9 dames werden ook nog eens allemaal begeleidt door ne Junior van de NaPo in kostuum. Da wou ik ook wel, die kostuumekes alleen al waren prachtig! ;o [Er liepen ook nog 4 kindjes in mee, in ook nog van die prachtige kleedjes en ook met opgestoken haar etc, en Atenas was er een van! :)] Het hele gebeuren duurde wel lang want die kwamen één voor één allemaal in een “elegante” ma megatrage pas. Kheb dus het kroontje nie zien aangedaan worden want ik was al aan het babbelen. Ff naar de zipotes (Tchema, David, Diego, Corta) iet zeggen die ik net tussen heel La Paz in het park zag (jajajjaja, maar 3 minuten ma da was lang genoeg :p) en dan: TOROFUEGOSSSSSS! 15 waren het er deze keer! ;o Megaaaaa <3 Deze keer heb ik nie gewoon staan kijken hoe iedereen gelijk ne gek begon te lopen ma ben ik met Emilio mee ter midden in gaan staan om te lopen, egt fijn! ^^


Martes. El 22 de noviembre del año 2011.

Manualidades van acht tot 12. Om 13u naar de tandarts. Ditmaal had ik iets minder bedenkingen. Het was er koud, alweer. De airco stond op, en bleef op, ondanks mijn gebarentaal da ik toch wel bijna als een ingevroren vis voelde. Ik had de vorige keer al gezegd da de assistente nie de slimste was eh. Maar! Toen kreeg mijn verhaal over bedenkingen als je in een tandartsstoel ligt een andere wending. De tandarts vroeg aan z’n assistente om de airco uit te zetten toen em naar mij keek. Volgens mij zag ik er al heel blauw uit fzo. Verder heb ik niemeer veel gepeinsd, ik lag daar goed en kon gewoon in slaap vallen. Het enigste waar ik dus mee bezig was was dit proberen te voorkomen :p Toen we uiteindelijk weer naar buiten gingen was het al half 4. Jaja, wreed lang, dus tijd om mij te haasten en naar de gymnasio te vliegen. 50min aerobics, 10min fietsen &babbelen met ‘die ene’ (voorlopig is Mr. X nog naamloos), en die vroeg mij of het misschien nie beter was nog een uurtje maquinas te doen ipv nog een uurtje aerobicos. Jajajajajaja nope? :D Ma om 18u ben ik toch nog aan de maquinas begonnen, tot half 7. Tuurlijk kwam Mr X mij helpen en bijstaan met professionele uitleg. Totda ik em na 20min vroeg of em ook niks moest doen.. “Ahja, euhm ja, euhm.” ;D Anderhalve minuut later ging ik door, langs het park, en kon niet weerstaan aan de Torrones (ringen van een soort zachte koek, geen cake, met dulce op). ‘3 aub.’ Nu ging het er nog over, zou ik ene eten of nie? Jep. Khad gisteren gene gehad, en wrm ga ik naar de gym? xD Al wandelend naar huis kwam ik Corta aantegen, die richting het park ging. En op dezelfde moment hoor ik da achter mij mijne naam geroepen werd. Mr X kwam aangelopen. Perfect. Dan moest ik die Torron nie alleen opeten en zou ik de smaak toch gehad hebben ma mij dus minder schuldig voelen. Telefoon. De doctora. Of ik al onderweg was en of ik alleen was/zou gaan, anders zou ze mij wel komen halen. Even een blik naar die ene naamloze en “Ik ben onderweg, ma ben nie alleen.” “Ah dan ist goed, tot sffs.” Mr. Naamloos ging met plezier mee! Hij vroeg zelfs of ik nie met hem naar zijne voetbal ging vandaag. Jajajaja. Maar nee. Ik heb mij gedouched en ben in de zetel gaan zitten. &zo geschiedde het.


Miercoles. El 23 de noviembre del año 2011.

‘s Morgens Manualidades, ah nee, eerst naar gymnasio om half 7,  en dan om 13u naar de tandarts, again, maar ditmaal zou het de laatste keer zijn! Deze tandarts zag/ziet er dan wel iets onprofessioneler uit, ma de assistente wist wel waarover ze praatte. En ze lachte, vooral toen ik een vies gezicht trok bij het proeven van iets Bah-igs. :p En dan hup hup hup naar huis want om 15u zouden(!) we ten laatste vertrekken naar Tegus. –Houd rekening met La Hora Hondureña. Nog ‘snel’ even de wachtzaal leegwerken en om kwart na 5 konden we vertrekken. Als we die papieren nie vergeten hadden. Half 6. Eens in Tegus zijn we in de Pizzahut iet gaan eten. En dan op naar het huisje. Wij waren er al voordat José Carlos, Grace, en Gian Paul er waren. TV’tje zappen en plots ‘Dra! er is iemand!’ De familie dus. :p Babbel babbel, aai aai (Maggie, de hond) en al vrij snel slaap slaap.


Jueves. El 24 de noviembre del año 2011.

Ik werd wakker. Ik zou nog een half uurtje blijven liggen en dan zou ik opstaan. Toch nog ff het uur checken. Half 3. Misschien toch nog maar iets langer dan een half uurtje blijven liggen. Om half 8 opstaan. Ontbijten met de Dra. & José Carlos (da’s tenminste nie zo’n hoogloper). Daarna zijn we in de dansschool de uren gaan vragen, naar DHL en AFS geweest, naar nog vanalles geweest, in Pollo Campero pollo gaan eten, naar het park in Tegus geweest, de kathedraal gaan bezien, nog ff naar de Metromall (want ik had nog geen schoenen om te dansen ;o) en dan doorheen het drukke trafico terug naar huis want ik had dansles om kwart na 5. En tot 7u heeft Lore gedanst. Goed gedanst. Of toch nie slecht. Helemaal nie slecht voor de 1e keer. Vraag maar na! ;o :p Terug naar huis. De Dra zou daar op mij wachten. Ja tarara. Bel bel, niemand doet open. GSM. Gsm?! Dahmn, die ligt in de badkamer op te laden. Euhm. Naar de portier. Als ik nu nog een naam van een familielid had ofz, ik weet da daar nog familie woont in die wijk, ma namen, nope, die ken ik allemaal nie. Dan maar een geïmproviseerde uitleg.  “Ik sta nog maar van gisteren aan deze post, ik ken da hier nie.” De portier en ik stonden dus quite.  Naar de hoofdportier. Met namenlijst. Wa rondbellen en slechts 20 minuten later zag ik de Dra. Por fin! Douche in. Haren wassen. Zeep in mijn ogen. Handdoek! *Lore trekt handdoek over douchegordijnhouder*. Ik ben nie blind, oef! Da wilt dus zeggen da ik nog kon zien. En wa zag ik?! Een douchegordijn, inclusief –houder, op de grond. Mierda! Probleempje :p Maargoed da ik zo’n handige harry ben, en in 10 minuten was het weer gefikst, jajajaja :p Gewassen gedroogd en gekleed ging ik terug naar onder, daar was de Dra de papieren van AFS nog aan het invullen. Stel u gezin voor. + uw huis. Ik woon daar nu toch al, zever dus. Daarna nog tot 23u30 zitten babbelen met José Carlos, Grace en de Dra, en daarna : Bed in!


Viernes. El 25 de noviembre del año 2011.

Eens denken. Nee, eerst opstaan (of toch op z’n minst wakker worden), en dan eens denken. 7u30. De Dra zou om 9u naar het AFS kantoor gaan. Maar mee dan. 8u30 auto in. Belt Luisa da ze platte band had. Dan maar ergens eerst even een koffietje gaan drinken. En tegen Marilu zeggen wat ze wel en niet mocht zeggen tegen Luisa, moest ze Machtelijn willen kunnen meenemen. :D 10u. Naar AFS kantoor. Machtelijn mag zondag mee naar La Paz. Good. Ma ze (Luisa) had de familie nog nie gebeld, nog steeds nie ;o Verder. Euhm. Ah! Inkopen doen! Een fles cider, 3 flessen wijn, 2 tequila, 1 baileys, 1 jägermeister, 1 margharita, en dan nog wa eten. Toastjes, toastjesbeleg, 24pakjes Oreo’s (aan slechts 3€50! xD), nog koekjes, nog nootjes, nog een ditje en een datje. Nog naar hier en naar daar en dan terug naar huis, 15u30. De Dra, Valerie en Dignora gingen om 16u naar de nationale muziekschool voor een voorstelling. Lore alleen thuis, tot 20 voor zes, want toen had ik dansles. Tot kwart voor 8. En weer alleen thuis, ma deze keer wel mét sleutel. Douche en toen kwamen de Dra en kids terug. En broers, dochter, zoon,.. ’n hele reunie om naar the wedding van José Carlos en Grace te kijken want die zijn bijna een jaar getrouwd. Om 12u Marilu nog brengen naar waar die hier in Tegus verblijft en tegen 1u bed in.


Sabado. El 26 de noviembre del año 2011.  

Vandaag was ik iets moeërder en heb ik nog eens doorgeslapen. Kwas zelfs nog moe toen ik wakker werd doorda iedereen ergens begon te rammelen. Ik was dus nog de enigste die om half 8 nog in z’n bed lag. Ja hey, wa uren zijn da nu ook om te gaan slapen. Om kwart voor 10 naar dansen tot 12u. ‘t was egt supervermoeiend! ;o De eerste les was toch nog steeds het leukste, meer latino, salsa merengue en punta liggen mij iet meer dan r&b en hiphop. Dan terug naar huis. Douchen en naar de mall om half 1-1uur. Alé, da was de bedoeling. Om half 1 hora hondureña was ik er. Om Half 3 dus.  De dra zat vast in het verkeer en dus heeft José Carlos mij gebracht :) In de mall heb ik toen kennis gemaakt met Horus, de tot toen nog steeds gastbroer van Machtelijn. Die is bij ons gebleven tijdens het shoppen tot een uur of 5. Daarna zijn nog andere vrienden van Machte gekomen en ook Alejandra was er!  Nog even verder gaan shoppen en om 19u Amanecer gaan zien! Ohhhhh ;) ! En dan om 9u terug naar huis, om nogmaals bij de familie zitten babbelen tot het veel te laat was en ik er bijna bij neerviel. :p


Domingo. El 27
de noviembre del año 2011.

Opstaan, naar de keuken, mij deze keer niet verschieten van de pratende kerstboom zoals ik gisterenochtend deed, eten, en met José Carlos en de Dra mee naar opnieuw vanalles en nog wat. Om 12u mas o menos zijn we Machte aan de kerk gaan afhalen  met heel haar bagage en voor die begint haar avontuur dus nog eens opnieuw. Maar vanaf nu in het vredige en rustige La Paz. Terug thuis –ma nog steeds in Tegus- heeft José Carlos pizza gemaakt voor de hele familie en heb ik met die de auto gewassen, en daarna zijn we de terugrit naar La Paz begonnen. Zoals gewoonlijk heb ik die geslapen. :) Machtelijn afzetten bij Marilu en met Jusarah (Machti’s nieuwe gastzus) naar het park, om daar Heloisa en Emilio en Samir (hun zoontje) tegen te komen. Gisteren waren er Torofuegos zei Emilio, &Lore heel teleurgesteld ;D Maar wat vertelde Jesús mij toen ik hem tegenkwam?! Er zouden vandaag óók torofuegos zijn! Yeey :p Voor Machte zou dit de eerste keer zijn dat ze die zou zien :) Maar voor da die kwamen hebben we eerst nog meer dan een uur gewoon zitten zitten en babbelen. Het was eigenlijk een beetje saai en ik was dus superblij toen ik de zipotes even zag aankomen :p En die waren ook allemaal even blij om mij te zien :p Tchema toch :p Maar David ook. En Diego ook. En Oscar ook :p En Ricardo, ja die blijft altijd even droog. :p Ma het was weer supergrappig, zoals gewoonlijk :p Ook die ene van op school was er, die ‘ambetante’ ma fin soit, toen ik met die aan het babbelen was riep Atenas mij! :) Die stond met Noella ook te wachten op de torofuegos :) die waren superblij om mij nog eens te zien, da was echt fijn, en toen ik daarna met Oto (man van Noella) stond te babbelen kwamen de torofuegos. Jijijijiji! Por fin! Ik was er helemaal klaar voor, want het zouden de laatste zijn van deze feria :(  :) Daarna ben ik de zipotes nog 7 keren tegengekomen om 7 keren te zeggen da ik nu echt doorging, en na die 7 keren zijn we dan ook wel effectief doorgegaan. :)

Zo, dit was een korte samenvatting van mijne titelloze week :) Besoss! Xx

1 opmerking:

  1. Dag Lore,
    Het is super fijn te lezen dat alles nu zo goed gaat en dat je steeds meer plezier beleefd. Hopelijk kan je ons een dansdemonstratie geven als je terug thuis bent!!!

    Nu volgen er enkele weetjes vanuit België:
    - Dat Elien&Maxim donderdag (1dec) naar You me at six gaan in Hasselt.
    - Dat Sinterklaas in het land is.
    - Dat onze kinderen nu volop aan het studeren zijn voor de examen.
    - Ze nog drie weken school hebben.
    - Dat we nog kerstcadeautjes moeten kopen.
    - We volgend week nadat de Sint is gekomen onze kerstboom gaan zetten.
    - We volop bezig zijn met de voorbereiding van het kerstfeest (dit jaar bij ons thuis). Het zal raar zijn zonder ons Lore :(
    - Dat we zeker een uur moeten afspreken om te skypen.
    - Dat er nog steeds geen sneeuw is gevallen.
    Zo dat zijn enkele weetje van bij ons.

    Nog heel veel dikke kussen van ons allemaal.
    Tot de volgende blog. xxx

    BeantwoordenVerwijderen