vrijdag 9 december 2011

Van 2 weekjes achterstand wordt er nu eentje goedgemaakt.


Hallowkidowkie Belgica!
Hier zen ekik dus weer eh :p Kzal mijn best doen om het nie te lang te maken deze keer owkie? :p

Maandag de 28e.

Zalig! We waren terug van een druk weekendje Tegus en ik zou vandaag eens kunnen uitslapen! Haha, was het maar zo, om half 8 kreeg ik een sms da meid nie binnenkon. Oké, geen probleem, ik ga de poort opendoen en besloot terug mijn bed in te kruipen. Zo gezegd zo gedaan. Lore lag in haar bed ennnn dieje kleine van de meid begint te Janken, met een grote J idd. Uiteindelijk ben ik om iet na 9 van ellende ‘&compleet uitgeslapen’ opgestaan.
Ik ben dan maar aan mijn kamer beginnen opruimen, en X aantal uur later was dit taakJE ook al weer gedaan. Jajajaja :) Daarna ben ik naar het ziekenhuis gegaan. –Jaja, begin al maar allemaal te panikeren! Om tolk te spelen voor een groepje Taiwanezen. Spaans-Engels. Yeah right! En dan wordt ik ook nog eens bij ne gynaecoloog gezet. :D Het was precies niet helemaal de woordenschat die ik beheers, ni int engels en nog minder in het spaans :D
Om half 4 was ik daarvan terug en was dus nog mooi netjes optijd voor de aerobics van 16u. Na de aerobics moest ik helemaal niet zoeken voor oefeningen om te doen. Mr X stond al klaar. Luís (de baas) zei trouwens ook nog dat die twee dagen dat ik niet gekomen was (donderdag en vrijdag) mij geen goed hadden gedaan. Ik was echt op mijn tenen getrapt want als een compliment kon dit niet echt tellen hoor! Om half 7 terug naar huis en daar liep Mr X met ons -2 blanke mensjes- geprivilegieerd door de straat. Met Machtelijn ben ik mee naar haar thuis gegaan en daar hebben we iet superlekker gegeten, iet wa mij deed denken aan smoutebollen ^^  En dan naar huis, douche in. Dju da was koud! En daarna voor het slapengaan nog eventjes TV. Btw, Mr X heeft vanaf nu een naam, Josué. Z’n sms met ‘muchos sueños dulces’ heeft em verraden. Jajajjaaj :D

Dinsdag de 29e

Vandaag en morgen zouden er geen manualidades zijn, perfect! Nog wat opruimen en dan wat zitten babbelen op facebook en nog een skypeje hier en daar. Ik ben vandaag voor het eerst terug door de enige echte Kapelstraat in Alken gewandeld! –Google Streetview heeft mij daar wel bij geholpen ma toch :). Kmoet toch toegeven hoor, het was toch ff raar. Even vroeg ik mij weer af waarom ik het in mijn krollen had gekregen even een tripje naar de andere kant van de wereld te maken. Voor een heel jaar dan nog.
En dan opnieuw naar het ziekenhuis. Vandaag stond ik bij een pediater, da was toch al wa makkelijker dan da van gisteren. Misschien ook omda er maar 2 patienten waren doordat het superkoud was en omdat iedereen dan in de voormiddag komt. Daarna weet ik ff niemeer wa ik gedaan heb en om iet na 3 ben ik naar Machtelijn gegaan zoda we alle tijd van de wereld hadden om op het gemak naar de gym te gaan :D Ook weer 2 uurtjes aerobics en dan nog wa maquinas, ma ik had echt geen inspiratie vandaag dus om 20 na 6 was ik het beu :D Aléja we hadden nog wel wa afgelachen hoor, want ter is zo een toestel en daar moet ge u eigen gewicht bij trekken, dusja volgens mij is da meer motivatie om af te vallen als da ge met gewichten werkt :D Machtelijn is er zelfs nog bij op komen zitten :D (Jaja, ik begin spieren te kweken hoor! :D) En dan huphup naar huis, en heel toevallig ging Josué vandaag ook door toen wij doorgingen. iQue raro! :D Daarna ‘Let me in’ nog gezien en dan bedje in.

Woensdag de 30e

Vandaag naar Siguatepeque met de Dra, Javier en Machtelijn. Eerst zijn we Javier daar gaan afzetten aan de Infop van ginder en daarna zijn we doorgereden naar een botanische tuin waar ze ook zo van die typische Lenka-dingen hadden, en nog iet waar ze zo van die typische stuff hadden en daarna nog wa gewoon rondgereden. Voor mij was da eigenlijk goed, ik had nie zoveel goesting om uit de auto te stappen en iets te gaan doen fzo, want het was van da typische belgisch weer wa u in zo een Laat Mij humeur brengt :p Zo aan het niffelen en ijskoud buiten. De Dra vond da zalig, want das het hier zelden, koud. En dan nog eens met die regen, da was prachtig vond ze. Machtelijn en ik deelden die mening niet :D Toen zijn we gaan eten waar we vorige keer ook geweest waren en opnieuw was de spaghetti superlekker. En de paella ook. En de ananas ook. :) Daarna Javier en Rigo terug gaan oppikken aan de Infop, en beiden moesten ongelooflijk hard lachen toen we zeiden dat we de weg eerst niet terugvonden. Hun voorspelling was namelijk uitgekomen :D De terugrit was best grappig :D Daarna zijn Machtelijn en Rigo nog mee naar thuis gekomen en daar hebben we nog gezeten onder ons drietjes tot half 4, want toen was het tijd om naar de gym te gaan J Machtelijn was na één uurtje aerobics al doorgegaan en Josué vond da helemaal nie erg had ik den indruk. Dus na nog een uurtje aerobicos was het tijd voor wat oefeningen met gewichtjes en tuurlijk kwam mijn trouwe helper mij bijstaan met inspiratie, want die had ik gisteren niet echt. Ik kwam meer als lang genoeg toe en blijkbaar is er een zwijgende afspraak ofzo gemaakt. Want als ik mijn lange jogging over mijn short aan begin te doen begint hij tegen iedereen Adios te zeggen. Eens thuis, douche in, tv op, bed in :)

Donderdag de 1e

Blijkbaar was er ook vandaag geen manualidades dus Machtelijn en ik stonden daar, te staan, te wachten, net zoals de rest. Toen werd gezegd da de licenciada nie zou komen zijn we nog even bij Heloisa op het werk binnengesprongen en daarna met een grote omweg op het gemak terug naar huis gegaan en tegen een uur of 11 zijn de dra en ik naar Tegus vertrokken om de auto in de garage te gaan halen. Nu was de bus Gasolina omgevallen in de andere auto, wat gelijk staat aan het feit dat we zo’n 2u in een auto zaten die niet eens van ons was ma die goed genoeg rook om u neus er pijn van te laten doen. Int begin riekt da nog goed, ma zolang is toch iet anders! Een stop onderwege. Hier kunt ge uitstappen en wa frisse lucht inademen wist de dra mij te vertellen. Rarara, waar stoppen we? Aan een tankstation. Yeey. Man ik heb echt de hele baan zitten piekeren da het nie normaal is. Dan hoorde ik de Dra ook nog eens zeggen dat we laat terug zouden zijn, wat dus geen gym zou betekenen, en ik had nog steeds geen saldo op m’n gsm. Kzou dus ook nie ff snel een sms kunnen schrijven van Hey ik ga nie komen, het amusement alleen fzo. Aangekomen in Tegus zijn we in La Fogata iets gaan eten, da’s naart schijnt een zaak van de ouders van Grace. Twas echt superlekker! Hup hup nog wa naar hier en daar en terug en ik maar op mijn horloge kijken. Uiteindelijk zijn we tegen half 6 vertrokken, dusja forget about it. Den dag verliep gewoon nie zoals ik em min of meer gepland had, dan komt het autistje weer in mij te boven, ik kan daar gewoon nie tegen. We waren net richting La Paz vertrokken belt hij. Hij belde om te vragen waar ik was en om te zeggen dat em geen inspiratie had op de gym en bla bla bla :p Natuurlijk kon de Dra ook de helf verstaan en toen ik afgooide vroeg ze of het mijne admirador was aan de telefoon. En jup, die was het. En om tien minuten van aankomen in La Paz belde em al opnieuw. Om te vragen of we er al waren en om nogmaals te zeggen da de gymnasio echt stom was geweest. Yeahright. Toen we terug thuis waren heb ik een CupNoodles soepje klaargemaakt, helemaal op Francisco’s wijze, sorry oma, niet meer die van u :) Da had mij echt gesmaakt :) Tegen een uur of acht ben ik dan nog naar de voetbal gegaan en om half 10 fzo was ik terug thuis. Ik heb mij in de zetel gezet met een warme tas melk want ik was gewoonweg bevroren!

Vrijdag de 2e

Op naar Comayagua vandaag met de Dra en Javier. Eerst naar de banken gaan en daarna een tourke gaan wandelen in het park van Comayagua. Nu het daar ook feria is en dan nog eens kerstperiode ook, zou ik de kans gehad hebben een aantal mooie foto’s te maken. ‘Zou’, idd, das onvoltooid fzo nie? Khad mijne kodac idd nie bij. Fin soit, na het kopen van een aantal souveniertjes zijn we nog even naar de winkel gegaan en dan terug naar huis. Om half 5 stond ik op de gym en heb ik maquinas gedaan tot 5, daarna aerobics en terug maquinas. Twas eig wreed plezant. Twas vrijdag dus dan is er nie zoveel volk niemeer, ma degenen die er dan nog zijn, die zorgen wel voor een echte vrijdagsfeer, we hebben echt veel afgelachen :D Daarna is Josué met mij mee tot thuis gewandeld, heb ik gedouche’d en ben achter mijne pc gekropen. It couldn’t have an happier ending :D

Zaterdag de 3e

Mijn planning voor die dag: Afspreken met Melkin, ’s Avonds canchitas met de zipotes, ik had er echt zooooo naar uitgekeken. Maarrrr, tuurlijk verliep het zo niet. Want toen ik de Dra vroeg om hoelaat we terug zouden zijn van Tegus kreeg ik een raar gezicht te zien. We blijven daar slapen en keren morgen terug. Whattt?! Maja, ander keus dan meegaan had ik nie ;o We zouden tegen 11u vertrekken, uiteindelijk zijn we om iet van 14u vertrokken. Had ik da geweten.. Tegen een uur of 4 zijn we dus in Tegus aangekomen  en naar Santa Lucia doorgereden want daar woont de broer van de Dra. Daar zijn we al vrij snel vertrokken om even te gaan wandelen want anders zouden we de zonsondergang missen :) We moesten zo’n 4km wandelen bergop bergf om in het dorpje terecht te komen. Van die vier heb ik er gene ganse gewandeld, want na zo’n 750m stond er een voor mij onbekende achter ons met een quad en die onbekende zei Tia tegen de Dra en werd Rafael genoemd door de dra. Komt ge achterop? Tuurlijk zeg ik daar geen Nee tegen! :p Dus zijn we een tourke gaan maken totdat we de dra terug tegen kwam, in het dorpke. Een deel van de conversatie, -in dees stuk begin ik ;) : ‘Dime, cuantos años tiene usted?’ ‘29, y tú?’ ‘Solamente 18’ ‘Que?! No, en serio?’ ‘Que edad estabas pensando que yo tengo?’ ’23, 24, si, eso’ Whatttt? Zie ik er dan echt zooo oud uit? ;o :D Echt niet eh :D Drna zijn we onder ons drieën ne warme choco gaan drinken en daarna terug naar het huis van Joaquim, de broer van de Dra dus. Daar hebben we een megabord vol Yuca, koolsla en Chicharrones gekregen en ik zat echt vol. Daarna moest Rafa iet gaan bijhalen in het dorpke en vroeg of ik nie meekwam met de quad. Twas echt f***** freezing ma het was leuk. (Volgens mij opgezet spel want wie moet er nu ijsblokjes gaan halen als het buiten 15°C is? Dan zijt ge toch zo al bevroren). Terug in da huis waren José Carlos en Grace er ook, en opnieuw ging het erover tussen Rafa en Carlos da ik er helemaal geen 18 leek, en da het beter zou uitkomen moest ik ouder zijn. Stop eh manne. :D Om 23u zijn we naar José Carlos z’n thuis gegaan en daar zijn we blijven slapen. Aleja slapen. Om half 2 ben ik mijn bed ingekropen om om half 4 nog ne keer wakker te worden, en om weer veel te vroeg op te staan ook. –‘


Zondag de 4e

Ik werd wakker met een bericht van de Dra om te zeggen da ze bij Alex is (hare andere zoon, ik moet eens dringend een stamboom fzo beginnen maken om het zelf nog te kunnen volgen) en da we om 10u naar Ojojona zouden gaan. Ok das goed. Aandoen, eten, TV. Om 10u belt de Dra mij waar ik was. Huh? Aan het wachten op haar? Ze zei mij da ik naar Alex z’n thuis moest komen. Ja tuurlijk weet ik waar da da is. Ik ben al blij als ik in La Paz m’n eigen thuis terugvind ;o :D So once again het JoséCarlos mij gebracht tot daar en eigenlijk moest ik maar gewoon de straat oversteken en tot op het einde van da straatje lopen. Achja :D Daar heb ik nog eens ontbeten, aleja het einde van de film 2012 gekeken met ananas in mijn handen, en daarna terug naar huis. Hop naar Ojojona en ook daar was het la feria! :D dus weer wat souveniertjes bij en daarna zijn we met de hele familie iets gaan eten. Pupusas! Deze waren echt lekker! Kheb trouwens ook nog eens nederlands kunnen praten met een vrouw uit Holland die getrouwd is met ene van hier :p Daarna terug naar La Paz, naar Marilu voor die haar papieren van AFS en hebben we Machtelijn maar in ene keer meegenomen da we samen naar de voetbal van de zipotes konden gaan. Josué was ons komen uithalen omda die ook zou gaan spelen ma met de ander ploeg. Toen ik daar aankwam was het precies of de zipotes jaloers waren fzo, of Tchema toch, da vond ik echt kei erg ;o Daarna zijn Machtelijn en ik nog met de zipotes en Marysol meegegaan naar La Esquina aan Diego z’n thuis. Ook Josué was erbij, ma da kon mij ff nie zo heel veel schelen eig. Twas weer supergrappig onderweg, alé gewoon zo typisch voor als ge bij de zipotes zijt, gewoon lachen en spelen de heel baan. Toen we terug naar huis gingen –Machte, Josué en ik- vroeg die middelste nog van Gij zijt daar precies ook nogal close mee. Die kon zeggen wat em wou, da zijn de zipotes en daar mag ik kindje bij zijn :D Daar komt echt niemand niemeer tussen hoor :) En dan Slaaptijd!

Alweer een weekje voorbij :) xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten