maandag 21 november 2011

I had a nice week. :)


De 14e van de 11ste maand.
Vrij vroeg opgestaan die dag. Om half 7 ben ik met de Dra, Javier en Rigo mee naar Infop geweest, om daarna om 8u naar Manualidades te gaan, maarrrr, de licenciada kwam niet! Jijijiji :p Dus ben ik maar mee naar Cindy haar thuis geweest tot iet voor 12, dan naar huis en Pc’tje op want een aantal Belgjes hadden aandacht nodig :p Toen ieder zijn portie gehad had heb ik nog even geskype’d met Machtelijn, om ons reisje naar Roatan te regelen. Alles staat vast, behalve de datum.. :D

Op naar de volgende, dinsdag 15 november.
Een nachtmerrie gehad vandaag, de eerste hier in Honduras! Chance’ke da Marco Borsato me toen even kwam vertellen dat de meeste dromen bedrog zijn –Opluchting! :p
Om 8u manualidades, maar vandaag zijn we aan iets anders begonnen, namelijk een ‘oja navideño’! Toen ik thuiskwam heb ik een chicarrón en een appel gegeten en om 13u zijn we vertrokken om Javier weet-ik-veel-waar af te zetten. 3u rijden, onderweg nog iet gaan eten (iet wa té lekker en té veel was, met een geweldige maag als gevolg onderweg) en vrijwel direct terug vertrekken toen we om 16u aankwamen. De Dra. had namelijk een vergadering om 17u. Om iet na 6 waren we er –jip, ik moest ook mee- en de reunie was in het weeshuis als ik het goed begreep. Terug thuis hadden we eigenlijk geen honger meer en zijn we allebei voor de TV in slaap gevallen :)

16 NOVEMBER 2011
CHARLOTTE IS JARIG! (..geweest!)
Veel specialers als dit is er eigenlijk niet gebeurt vandaag :p VM manualidades, en namiddag mijn verjaardagsbrief schrijven, skype’je om te zingen, naar de post, ff langs Cindy passeren, dan langs de gym om mij in te schrijven en dan naar het park om iets te eten en naar een vriendin van mijn mama haar thuis. En dan TV en slapen :p

17 november.
Wa is er toen gebeurd? Euhmm.. ik ben naar de gym geweest! Eerst een uur aerobics en dan 1,5u maquinas. Miljaar mijn benen! Da was echt te veel. ’S Avonds nog ff TV gekeken en toen bed in. Uiteindelijk ben ik nog tot 1u opgebleven, in Belgie waren ze al vroeg terug wakker :D Voor de rest denk ik dat ter door den dag nie veel meer gebeurd is buiten manualidades :)

18 november.
[Al 3 maand manne!]
Smorgens naar Manualidades van 8 tot 10, dan Machtelijn gaan halen aan de bus en dan met die terug naar Manu. Daarna naar Cindy; belt Luisa naar Machtelijn. Om te vragen hoe het met haar was en wat ze aan het doen was. Blij dat ze eindelijk eens iets kon doen –want buitenkomen kan ze in Tegus niet, wegens té gevaarlijk-, zei ze dat ze bij mij in La Paz was, maar dit kwam blijkbaar niet zo goed aan. Regels bleken overtreden te zijn door naar een andere stad te reizen en dit kon 3 gevolgen voor ons Machtelijntje hebben. Terug naar Belgie, het verliezen van de Independent Travel of niet mogen veranderen van gezin. Ocharm het kind, ze kon zelf ’s middags niet genieten van de frietjes die ik gemaakt had. (En nee, dit lag niet aan mijn kookkunsten! :D) Mijn mama heeft dus ook nog maar eens naar Luisa gebeld en die laatste zei dat ze zo snel mogelijk terug naar Tegus moest, maar wel veilig, dus dat betekende of de namiddag zelf of ’s anderendaags smorgens. De consequenties zouden hetzelfde zijn. ‘Ja blijft dan hier eh’ zei m’n mama :p Daarna zijn we samen naar de gym gegaan van 16u-18u, en we hebben weer goed afgezien :p Daarna zijn we met de Dra pizza gaan eten, was eigenlijk echt leuk (en de pizza was superlekker) en dan naar ‘den Esquina’ met Marysol Machtelijn Diego Tchema David en Ricardo. Daar hebben we ook weer heel wa afgelachen :) Dan nog even naar het park met M&M, waar we een suikerspin hebben gekocht. Nja, waarom gaan we anders naar de gym?

19 november. zaterdag.
Vandaag moest Machte naar huis en de Dra. en ik zouden Javier terug gaan halen. Dus: om 5u opstaan, om om half 6 van de Dra. te horen te krijgen dat we pas om half 8 met Marylou zouden gaan praten om Machte voor te stellen. Terug slapen dus, om om 7u nog eens op te staan. Aankleden en eten en dan richting Marylou. En jip, als Luisa nu niet lastig gaat doen door het ‘misverstandje’ zal Machtelijk op zo’n 100m van mij komen wonen. Om kwart na 8 zijn de Dra. en ik dan vertrokken richting Las Lagas, waar ik voor het eerst in 3 maanden terug op een paard heb gezeten! Eerst kreeg ik zo een mak ding, ma die ben ik gaan wisselen, voor ene die bokte :p Nadat em na een tijdje toch besefte dat em moest luisteren en mijn papa da gezien had stelde die laatste mij iets voor. Als cadeautje even een paard. Vet eh :p En als ik de vocabulaire voldoende ken mag ik les gaan geven :p Vet eh ? :p  Maar wat de plaats zelf betreft, het was er echt zooooooo mooi, zalig gewoon. Daarna zijn we ergens gaan eten waar ze ook bier brouwen. En waar ze bier brouwen, jap, daar wordt ook bier geproefd toch? En dan terug naar huis. Ff een tussenstop gemaakt waar ik een gids toegewezen kreeg, om grotten te gaan bezien. Ook mooi! (ma warm :p) Terug in de auto, uurtje rijden, en nog eens stoppen om een fokkietje te gaan drinken. Uiteindelijk kwamen we thuis aan en zijn we even naar het park gegaan, totdat ik een bericht kreeg om naar Orlando’s graduatiefeestje te gaan :) Da was echt supertof geweest, nja wa wilt ge, met de zipotes ist altijd feest :p

20 november.
Heel veel is er nie gebeurt vandaag. Familie van de Dra kwam tegen de middag en zijn tot een uur of 5 gebleven. Ik heb weeral genoeg gegeten voor 3 weken, wa gaat da bij Kerstmis geven? Achja, ik ga toch nie voor niks naar de gym? :p Daarna ben ik even bij Marysol en Cindy gepasseerd om te zien of die eerste mee naar de voetbal ging ma die was ziek, dus ben ik alleen met de zipotes meegeweest. Want Orlando was zo slim geweest Kelyn niet uit te gaan halen. Toen ik om half 9 terugkwam ben ik vrijwel direct gaan slapen, aangezien het de dagen ervoor ‘vrij laat’ was geworden :p

Zo, dit was het weer wat de afgelopen week betreft :) nog een prettige dag verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten