donderdag 17 november 2011

3 maanden; een algemeen overzichtje.


Tis alweer van da, een maandoverzicht! Waar moet ik mijn inspiratie toch maar blijven halen voor die wistjedatjes ? :) En ik moet precies ook nog eens mensen leren kennen die jullie het lezen interessanter maken :D Wel lieve mensjes,  ik doe mijn best! (en als da nie goed genoeg is, tja das dan pech eh ;) )

Dus om te beginnen, hoe sociaal ben ik geweest en wie is dus wie?
-De Dra.(Lizano): lees ‘de doctora’, mijn nieuwe gastmama en kinderarts.
-Javier: mijn (nieuwe?) gastpapa en leerkracht op Infop.
-los cipotes (want blijkbaar zijn hier wat twijfels over): dit is de hele vriendengroep hier zowat waar ik zowat het meeste bij rondhang en dit voornamelijk op de voetbal, in het park en op ‘de hoek’ :) Javier, Tchema, Oscar, Orlando, Ricardo, Corta, David, Diego, en nog een paar ;)
-Rigo: Goede vriend van Jonas, de vorige gaststudent in dit gezin en nu mijn personal trainer op de gym.
-Alejandra: zus van Luisa, een AFScoordinator en vriendin van zowat alle Belgjes in Honduras!
-Nog namen van wie jullie niet weten wie ze zijn? Reacties/facebook kunnen een oplossing vormen! ;) 

Ook is mij achter plaatsnamen gevraagd! Misschien zijn er nog meer onder jullie die hier vragen over hebben?
-Comayagua: het dorpje naast La Paz, op ongeveer een uurtje afstand. (Favorietje van de Dra)
-Aguas Calientes: Dit zijn ‘natuurlijke’ zwembaden in de bergen. Doordat daaronder een (inactieve) vulkaan borrelt is het water er dus lekker warm en kan je er gaan zwemmen.
-El Salvador: Culture générale, een buurland van Honduras. De dochter van de Dra woont daar en tripjes naar daar zullen nog volgen dus.
-Cascadas – de Nova – Multiplaza – Metromall: Zowat de ‘belangrijkste’ malls (voor mij :D)


En dan de wist-je-datjes! Ik was even mijn blogbericht van vorige maand aan het herlezen, en toen zei ik al dat het moeilijk was om wistjedatjes te vinden, wel, hier zit ik dan weer, stuck :p Deze maand is het dan ook niet zo lang, want ik het echhhhhhhhhhhht moeite om nog ietwa interessante weetjes te vinden :)

        ..Lilo en Stitch hier ‘Leroy en Stitch’ heten ? :D
        ..het tandpastamerk Signal hier Pepsodent heet?
        ..Belgíca hier een naam is ?
        ..en dat ‘Rudi’ hier een Meisjesnaam is?! –Vandaar da ze allemaal met mij aan het lachen waren toen ik fier over mijn papa’tje aan het vertellen was ;o
        ..ze hier ook tv’s in de bussen hebben? –de Flatscreens van Sony zijn hier overal geinstaleerd!
        ..die bussen –nu met flatscreen dus- ooit dienst deden als schoolbus voor de Amerikaanse kids?
        ..je ook in Honduras naar de scouts kan gaan?
        ..als de president een toespraak geeft alle Amerikaanse zenders op tv afgesloten worden en op alle Hondurese posten niets anders dan die toespraak te horen is ?
        ..het echt wel geweldig is als je naar het toilet moet en je zit op de bus? –De bergen met al hun bochten zorgden voor het nodige plezier :D
        ..mijn hart echt pijn deed toen ik een groepje kindjes van zo’n 8 à 10 jaar langs de baan zag schuppen in droge en door bussen vastgereden aarde en dit met blote voeten?
        ..drinkbekertjes op openbare plaatsen eindigen in een punt? –’t zijn dus inderdaad omgekeerde kegeltjes.
        ..ik in mijn nieuwe gezin opnieuw met mes en vork eet? Raarrrrr.
        ..ze hier geen deurklinken hebben? Allemaal van die draaiknoppen, of originele zelfuitvindingen :)
        ..ze hier Hoegaarden en Leffe hebben? –De verkoopcijfers zijn naart schijnt nie slecht :)
        ..als je hier niet slaagt voor je herexamens je nog steeds een 2e herexamensessie hebt? –Deze betreft dan wel de materie van het hele schooljaar, maar toch!
        ..ik nog een goeie mop ken? Jjiijijjijiji! :D
                -¡Oye Juan! ¿Tus vacas fuman?
                °¿No, por?
                -Nada, ..entonces se te esta quemando la granja..
                Don’t ask me waarom ik deze zo geweldig vond :D
        ..de afkorting ‘OK’ eigenlijk komt van ‘Zero Killed’? –Nja ik wist da dus niet.
        ..het nieuwe minimumsalaris 1200Lps moet bedragen? –dat betekent dat het huidige minimumsalaris minder dan 50€ bedraagt!
        ..verkeersdrempels ook gewoon scheepstouwen kunnen zijn? –Geloof mij, klaag maar niet over de verkeersdrempels in België!
        ..ik vanaf nu Lorena word genoemd?
        ..zoals de wet van de sterkste in de savanne telt, de wet van de snelste hier in het verkeer geldt? –Lang leve Tegus!
        ..ge hier helemaal gene sleutel nodig hebt om met den voiture te varen? –ik keek echt wel even op toen mijn taxichauffeur de sleutels gewoon aan de kant legde en toen de auto startte en vertrok.
        ..mijn zusje jarig is geweest op 16 november?!
        ..ik echt niet weet of ik deze wist-je-datjes kan volhouden tot op het einde van het jaar? –Tis echt wreed moeilijk aan het worden! :D ik ga stoppen :D

Voila ik weet het, het was een heel pak korter (dan verwacht?), maar misschien een opluchting voor velen onder jullie want ik weet het, op mijn blog leef ik me wel eens uit :)

Dikke kussen en tot gauw! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten