zaterdag 12 november 2011

Een spannende week! Jajajajaja :D


Dag mijn liefste beste Belgjes! Hoe gaat ie met jullie? Ik was er net weer eens aan aan het denken hoe hard jullie mij wel niet missen dus dacht ik, ik moet nog eens een nieuw blogbericht posten voordat ze ongerust worden. Maar nog steeds geldt het spreekwoord ‘Geen nieuws is goed nieuws’. Geen zorgen dus, ik leef nog.

Nu ben ik aan het twijfelen, wanneer heb ik mijn laatste bericht erop gezet? Want als ik mijn extern geheugen erbij haal en even nalees, dan denk ik dat ik jullie al verteld heb over mijn tripje naar Comayagua met mijn mama zondag, niet? Maar heb ik jullie al verteld dat ik ’s avonds de film ‘Mamma Mia’ nog heb gezien? Neen hé? Wel dit stuk is meer voor mijn liefste collegaatjes van bij de slager.. :) Ik kende namelijk nog steeds alle liedjes van ABBA! Al was het wel even raar dat ik daar nu niet stond met aftrekker en dweil maar gewoon in de zetel zat mee te zingen, jaja.. :D

Over naar maandag de 7e. Por fin! Mijn acht lagen papier hangen op die ballon! [Seg ma het dees heb ik al ne keer gezegd gehad? Da ik ongerust was da gijlie mij miste nie? En da ik ne nieuwe nummer heb? Tis da ik nu (nog) geen internet heb om te checken waar ik gebleven was en mijn geweldig spannende verhalen op voorhand typ :)] Nja, in ieder geval –nu kan ik de dag ook maar beter verder overlopen-, ik heb 2 films met mijn mama en papa gekeken en die eerste die kwam ons nog pistachenootjes en druifjes opdienen, hoe leuk :) En dan het avondeten, patatjes (eigenlijk 1 grote) met salade en vis. En een glaasje rode wijn. Ik klaag niet..
[En hier denk ik dat ik gebleven was.]
Om kwart na 10 ’s avonds belt Alejandra mij, ik zou morgen om 9u in Tegus moeten zijn. En das een busrit van 3u. Leuk da ze mij da zo op tijd zeggen.. Ik dacht eerst dat het een grap was dus bel ik op Femke, die slaperig aan de telefoon hing. Nja die wist da dus eerder da ze vroeg moest opstaan en was dus ook vroeg gaan slapen. :)

Dinsdag de 8e.
Om half 5 begon mijn wekker leuk leuk te rinkelen en om kwart voor 6 zat ik op de bus. Zonder belkrediet, alles op goed geluk dus. Of halvelinge toch, want halverwege de busrit krijg ik een sms van mijn mama dat ze mijn gsm had herladen. Ook goed dan :) Ma fin soit, ik mag dus nog een paar maand hier blijven eh, ik heb mijn visum nu –hiervoor moesten we dus allemaal naar Tegus vandaag-! Jijijiji :D En la oficina de migración y extranjeria hebben we allemaal samen best lang zitten wachten, en Machtelijn kwam maar niet. Mij hadden ze pas om kwart na 10 laten weten dat ik moest komen, zij wist blijkbaar helemaal van niets en zat nog op school! Toen om half 2 eindelijk iedereen te horen had gekregen dat we ons avontuur hier in Honduras mogen verder zetten, zijn Luisa, Femke en Machtelijn en ik,  Rebecca en Lotta, en nog twee naar de Cascadas (da’s de mall) gegaan. Pizzahut! Heerlijke pizza, maar  nog steeds verschrikkelijke tandpijn, egt genieten ging dus niet.. Hierna nog even met Machtelijn en Femke een ijsje gaan eten en dan met de taxi naar de bushalte. En met de bus naar huis. ’s Avonds had ik gewoon een boterhammeke met hesp gegeten en toen zei de Dra. kom, we gaan een tourke maken. Naar waar? Waarom? Raar, maar ok. Maar het was gewoon een wandelingetje in het park, waar ze mij een tas melk liet proeven met kaneel. Melk, nuja, blijkbaar doen ze daar 1/5e likeur in. Van 45° liet ze mij daarna weten. Jajajajajaja :D
En nog meer nieuws! 9 kans van de 10 komt Machtelijn naar La Paz, om te wonen welteverstaan! Ik krijg opnieuw Vlaamse compagnie :D

En toen werd het alweer tijd om een woensdag te leven. 9 november.
Geen manualidades vandaag! Jijijijijij! Btw, weten jullie wat, ik heb hier mijn eigen douche! Tuurlijk wisten jullie dat al, maar wat ik nog niet gezegd heb en me nu te binnen schiet, die douche, daar komt warm water uit! Kga nog echt een luxe kindje worden, whoops. Verder genikst en daarna even naar Cindy. En om 14u zouden we naar Comayagua gaan. Ma om 14u was de wachtzaal nog nie leeg en uiteindelijk zijn we een uurke later vertrokken. Eerst Javier nog ophalen bij Infob, en daarna naar de kapper! ‘Gaat gij u haar ook laten knippen, misschien de puntjes, nie?’ ‘Hmmn, oké dan..’ Tis te zeggen da ik nie echt de kans had om Nee te zeggen, maja, geen erg :) Eerst had ik er nie zo een goed oog in, ma tis toch goed gekomen, tcheque xD En ik heb ook nog eens voor 670Lps shampoo en een ander product voor mijn haar gekregen. Omda ik blond ben. En ik heb de kapper nie eens moeten betalen. Lang leve mijn blonde haartjes! :D Onderweg naar huis belde Alejandra mij, om te vragen of ik een stuk Bijbel naar het nederlands kon vertalen. Ok dan :) Even later maar nog steeds onderweg zijn we gestopt om iets te eten. Ik heb voor scampi’s met frietjes gekozen, en die scampi’s hadden zo een kroketlaagje, ech lèkker :D En om te drinken was er nie veel keus, een flesje bier voor iedereen. Btw, da was zo aan een visvijver da we geweest waren, en daar waren zwembaden ook, en rond die zwembaden, daar was gras. En op da gras, daar stonden koeien. Echt geweldig als ge zo naast da zwembad een koe zit staan :D

Over naar 10/11/11.
Terug naar Manualidades vandaag, yeey –‘ Maja kom, eer da de licenciada er was en begon was het al 9u. Echt fijn was het nie, ik had geweldige koppijn door die stomme tand, en das hier dan nog eens een heel kud vrouwen beteen die nog eens net vandaag discussie voerden. Miljaar. Ik kon bijna janken van de pijn, ondanks al die pijnstillers. Eens thuis ging et iet beter, ik was alleen dus da was al da (Sola con la soledad! :D )Om half 2 kon ik e i n d e l i j k naar de tandarts. Die wist mij te vertellen da ik een infectie had en da ik naar een andere tandarts moest gaan. ZONDAG. Als er nu 1 zaak was da ik hier in Honduras nie wou hebben dan was het iet aan m’n tanden. Puchika. Naar de Aguas Calientes zijn we niet geweest (achteraf bleek omda ik met mijn tand zat en het dan beter was nie naar daar te gaan), dus heb ik maar wat in de hangmat gelegen buiten en zo’n dik uur gewoon met de Dra zitten praten. Daarna gegeten, spag met spagsaus en nog ff TV gekeken. Tegen half 9 had ik nog maar eens ne pijnstiller genomen en toen die tegen 9u begon te werken, wou ik gaan slapen. Forget it ja. Tegen half 3 ben ik ingedommeld en om 5u was ik al terug wakker. Toch liever mijn blonde haar van gisteren dan mijn tanden vandaag :)

Van de 7 dagen in een week, kwamen we aan dag 5. Vrijdag elf elf elf.
Ik was eigenlijk liever blijven liggen aangezien ik zo weinig geslapen had, maar ik moest naar die Manualidades want ik had al een achterstand omdat ik er dinsdag nie was. Met de pijn ging het iets beter, en mijn ballon kreeg vorm tot een zwarte vaas. Nu had ik liever gehoopt da we daar zo een leuk dier fzo van gingen maken, maar niet dus. Terug thuis heb ik me voor de TV gezet en ben ik ingedommeld. Na een uur terug wakker en een boterhammeke met spagsaus gegeten, zolang het maar allemaal nie te hard was was het goed. Verder, euhm, denk ik da ik nog een keertje een uurke heb geslapen, jup, de film interesseerde mij dus echt niet :D En omstreeks 17u moest ik met de Dra mee naar een bijeenkomst van dokters. Het was eig een soort ‘feestje’ voor de Dia del Medico. En daar zat ik dan, en van degenen die mij niet kenden dacht zowat de helft dat ik een nieuweling was die nog aan haar stage moest beginnen. Hahaa.. Niet dus. :D Daar zijn we tot zo’n half 9 gebleven en toen gingen de doktertjes naar de karaoke, maar daar ben ik niet bij gebleven. Mijn tand deed pijn genoeg. De Dra heeft mij bij Marysol afgezet en daar ben ik tot iet voor 11 gebleven. En toen was het alweer slaaptijd :)

Tot zover de spannende week van Lore in Honduras.
Kus kus kusss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten