donderdag 5 januari 2012

Eten is vrij voornaam. Doen dus! jejejeje


Wow, ik ben  nu al vierrrr volledige maanden hier en ter staan ter nog maar 3 van op mijn blog. Hmmn, nie goed eh. Ik vind hier echt maar alle keren minder en minder tijd, jaja I really have a life right over het
Wow. Ik ben nu al Vierrrr volledige maanden hier en ik vind steeds minder en minder tijd. :D (I really get a life right over here! ;D) Nuja de redenen zal ik u in de komende 45 pagina’s laten lezen :D

Maandag 12 december.
Nog eens lekker vroeg opgestaan, da was ook al weer effe geleden J Ik moest om 7u aan de bilingual school zijn, dus op da uur stond ik daar ook. Ik zou er wat gaan helpen met de kindjes enz, want nu de dra terug aan het werken is heb ik ook weer niet zoooo veel te doen, of toch in de VM niet. Keischattig was het eigenlijk! Toen de kindjes eindelijk doorhadden da ‘die gringa’ nie zou bijten ofz, kwamen ze allemaal op mij afgesprongen ^^ ik voelde mij superpopulair jajajjaja :D Fin soit, vandaag moesten ze alleen maar oefenen voor de kerstpresentatie van zaterdag, en om 12u hadden ze al gedaan met school. Ik ben nog gebleven tot 15u om te helpen decoreren. Hondurezen en decoratie eh, da kunt ge u echt nie voorstellen, zoveel tijd en geduld da die daar in kunnen steken, woow. Ma het is wel altijd supermooi dan ;o Verder wordt ik vanaf nu dan ook graag ‘Miss Lore’ genoemd moest het even kunnen.
Daarna ben ik naar huis gegaan, heb mij omgekleed, en onderweg naar de gym hield een mevrouw mij tegen. Ze had een brief gekregen van een vriendin van in de States ma die was in het Engels, of ik die nie kon vertalen. Ja oke no prob. Het was wel ne keilange brief en ik kwam dus ook weeral te laat op de gym aan, ma das allemaal zo erg nie. Ik zei op de gym tegen Josué van ‘Hey op straat hield en mevrouw mij tegen bla bla bla… en die vroeg of ik u kende.’ ‘Aan wie was de brief gericht?’ Vroeg hij mij. Ik zeg aan een zekere ‘Lourdes’. ‘Da meent ge nie eh? Das mijn mama –‘ ‘ =D Jajajjja :D
En dan, oefeningen doen, ter kan nie alleen gebabbeld worden. Rigo was er terug na X aantal weken out te zijn geweest, wa wou zeggen da mijn programma ook weer effe werd bijgeschaafd. Hier, hang die blokskes maar bij aan u gewichten. Ok. Het ging eig wel, ik voel mij echt al sterker nu eh :D jajajja :D
Daarna terug naar huis, douchen, ijsje eten met de dra in het park en slaaaaaappppen ;p

Dinsdag 13 december

Om 7u naar de Summer Valley School, om half 9 naar infop, om 9u daar, om half 10 met de moto mee met Rigo naar de stallen nz, en dan, biggetjes castreren! Jjjaaja, we hadden den dag tervoor op de gym daar nog keihard mee zitten lachen, van gezichten trekken enz, en bla bla bla, ge kunt u daar al wel een conversatie over voorstellen toch ? :D Verder heb IK de bok ook nog geïnjecteerd, en ook een zeug en een beer. Ik word nog een echte pro jong! :D Daarna zijn we met de moto terug naar huis gegaan, een pizza gaan uithalen en die bij ‘zijn thuis’ (het huis van Javier) gaan opeten. Normaal zou ik in de namiddag nog terug naar het schooltje gaan, ma da’s er niemeer van gekomen. Om 12u stond Javier er met Jeffrey (da manneke wa thuis werkt) en we zouden in la finca El Carmen iets gaan eten. Rigo en ik hebben gewoon rechtstreeks voor het dessert geopteerd, een ijsje ^^ Om stipt 14u waren we terug thuis, heb ik een goei goei douche genomen en ben dan naar Machtelijn gegaan. Samen met Mariela en Kelyn zouden we gaan voetballen. Echt gevoetbald is er nie geweest ma gelachen wel, dus da was mij ook goed :D daarna ook nog ff gestraatvoetbald, da was al iets intenser (echt wel eh! :D) en daarna naar de gym. Opnieuw een hoop pesos wa eigenlijk te veel inenekeer was, maja, ik moet maar meer oefenen zeker? :D Ook daar hebben we ons kapotgelachen, we hadden allebei nog steeds den indruk naar varken te ruiken. Jajajjaa. En daarna terug naar huis, again douche in en zetelsport beoefenen. Da was het voor de dinsdag.

Woensdag dan, de 14e.

Ook vandaag netjes op tijd op zodat ik om 7u at the Summer Valley School was. Daar ben ik tot 15u gebleven, en ja hoor, het staat mij wel aan :) we hebben de hele dag zitten knutselen aan de decoratie voor zaterdag. Nu ga ik al niemeer naar manualidades, nu kan ik in da schooltje gaan knutselen, jajaajaj.
Ook kreeg ik van de dra een sms, mij visum was niemeer geldig! Eigenlijk gaf da wel ne kick hoor, zo weten da ge illegaal in het land verblijft :D ik was blijkbaar een papier vergeten af te geven (a) het enigste wa da wel betekende was da ik nie mee naar El Salvador zou kunnen bij Kerstmis. Dahmn, da da dan maar snel geregeld wordt, want da wil ik echt wel nie missen hoor. Daarna ben ik rechtstreeks naar Machtelijn haar thuis geweest voor Heloisa haar verjaardag. Pastell! Jajaja Niet dus. Ik was er vrij optijd, ma de pastel niet dus. Maar ik moest toch naar de gym, dus eigenlijk kwam het nog goed uit, want pastel eten en dan 2u gaan rondspringen met ne volle maag, tis nie echt aan te raden hoor. Na de gym ben ik terug naar Machtelijn haar thuis gegaan, want pastel zou ik gegeten hebben! Yummie Yummie Yummie! Daarna hebben we onze paparassen voor Roatan zitten invullen ma aangezien da al vrij snel gedaan hebben we ons maar voor de tv gezet. Was het mij toch niet even opgevallen dat de pot Nutella op tafel stond! Tegen 10 uur stond die daar terug, alleen met een ‘paar’ grammen minder :) Daarna naar huis, bedje in en oogjes toe.

15 komt na 14. Ook in december.

De dag was nog nie begonnen en ik had mij al overslapen. Zoals de rest van de week zou ik ook vandaag om 7u op SVS staan, maar das dus netjes hora hondureña geworden en om 8u stond ik er. Daar ben ik tot ’s middags gebleven want in de namiddag zouden we nog vanalles inorde gaan maken voor mijn ‘Xmas present’. Zitten wachten en wachten heb ik, ik snapte er niks van want uiteindelijk hebben we niks gedaan. Om 15u zouden we met Marysol &friends gaan basketten, maar typisch genoeg belde Mary mij toen ik onderweg was da ze nie zou gaan, ik had het kunnen raden. Ale, nog maar eens ff papiergedoe doen voor Roatan en slenter slenter naar de gym. Daar was het weer eens plezant, we hebben weer wa afgelachen :) Om twintig voor 7 zijn we onder ons vieren doorgegaan en zijn we allemaal naar mijn thuis gekomen. En daar zaten we dan, Rigo, Josué, Machtelijn en ik, met een pavo (kalkoen dus), een brood, saus, en bier. Twas echt superleuk geweest ! En ja, toen die door waren en de afwas gedaan was, ben ik als een blok in slaap gevallen.

Vrijdag 16 december 2011

Awel vandaag heb ik dus mijn ‘kerstcadeautje’ gekregen. Vanaf nu heeft Lore dus officieel haar eigen paardje ook aan de andere kant van de wereld. Om te beginnen kon ik vandaag nog eens een beetje uitslapen. Om half 9 stond ik bij Machtelijn en rond tien uur ben ik naar Rigo zijn thuis gegaan, waar ons merrie staat. Vrij nerveus type’ke ma na een half uur fletsen en praten en doen ging het al een pak beter! Tis btw ook een kleur die ik nog nie gehad heb :) Zo lichtbruin-geel-grijs als ge snapt wa ik bedoel jejejje. Daarna hup hup snel naar huis, mij gaan omkleden en mijn tas voor de gym al klaargemaakt zoda ik die kon meenemen naar SVS, waar ik nog zou helpen decoreren voor morgen voor het kerstoptreden van de kindjes. Daarna rechtstreeks naar gym, uurtje aerobics en anderhalf uurtje peso. Ongeveer genomen toch. Toen we –Machtelijn, Josué en ik- naar huis aan het wandelen waren kwamen we Javier tegen. Que suerte! We liepen echt gebukt in een ‘oh nee’ bui achter Javier aan toen em ons vroeg of we al ‘Tacos de lengua’ hadden gegeten. Da hadden we nog nie en de keus van meegaan of nie hadden we nie echt. Kwou wel gaan eten ma tacos de lengua is nu nie bepaald ne favoriet. [Van Machtelijn ook nie ma da wist ze tot daartoe nog nie jjejejej] Want toen we eenmaal aan het converseren waren en ze begon over het vlees dat er raar uitzag vroeg ik haar of ze wel degelijk wist wa ze aan het eten was. Niet dus want toen ik haar vroeg het te vertalen en ze het doorhad spuuwde ze het bijna terug uit. Een prachtig zicht, al moet ik zelf nie veel zeggen, ik heb ook al een hoop gezichten getrokken hier :D

Zaterdag 17 december 2011

Opgestaan, bien tranquilo, en om een uur of weet ik veel hoelaat naar Comayagua vertrokken. We zouden inkopen gaan doen voor weet ik veel wa maja, mij goed :) Zo iet ‘goed doel’ achtig ge kent da wel. Daarna nog ffkes langs de PizzaHut gepasseerd en dan naar huis. Daar heb ik nog een uurke zitten typen tegen de tijd om mijn schade op mijn blog in te halen en om 14u ben ik naar SVS gegaan, de kindjes hadden nl kerstoptreden, ik moest dus toch gaan helpen. Of op z’n minst aanwezig zijn en kijken jejeje. Hoe schattig, ik kon de dansjes al bijna zelf meedoen na da een hele week gezien te hebben. Tis da de bedoeling was da de mensen zo lang mogelijk zouden blijven, dus het zou een slecht idee geweest zijn.
’s Avonds moesten de Doc en ik naar een cena gaan van een andere dokter, en Machtelijn, Heloisa, Emilio en Marilu ook. Yeeey :D en er was Baileys, da droeg ook zijn part toe tot mijn blijheid. Al hielp het nie echt om mij warm te houden, het was echt bevriezenskoud!
En ja, da was het zowa. Toen we doorgingen was ik eigenlijk blij da ik mij daarna kon neerleggen, want ik kon echt niemeer, ik was namelijk al voor de 3e keer aan het avondeten, ik zat proppensvol en zo ben ik dan ook gaan slapen.

Den 18e. Da’s ne zondag geweest hier, ginder ook?

Om half 7 zouden we naar Tegus vertrekken, en voor ene keer was da ook effectief zo. Ik was echt stikop en had nog tot half 2 aan mijn blogbericht zitten typen, en om 11 na zes was ik dan ook pas uit mijn bed. Douche in, boterham smeren, auto in. (ahja, douche uit eerst ook nog) Na mijn ontbijt-on-the-ride ben ik terug in slaap gevallen. Om kwart voor 8 waren we in Tegus en een half uur later bij mensen van wie ik begot nie weet wie het waren. Daarna zijn we José, een broer van de Doc, gaan uithalen en zijn we opnieuw gaan ontbijten, bij Wendy’s deze keer. Jijijij, a ‘real’ American Breakfast. Nog ff gaan rondhangen hier, en nog wa daar ook, nog ff dit gaan doen en van datte ook, en dan om half 3 naar de mall. Om 6 uur kwamen we daar buiten en dan nog ff naar een andere winkel om voor onderweg iets voorraad in te gaan slaan en dan richting La Paz. Om half 9 kwamen we daar aan, ik stikop, heb ik een CupNoodles soepke gemaakt met enkele geheime ingrediënten en dan nog ff pc’tje op, maar ook al vrij snel pc’tje terug af en oogjes toe :)

En zo is dan mijn weekje geëindigd en heb ik alweer een weekje minder schade in te halen. 

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten